Studie: Kubism

För tillfället arbetar vi med Modernismen i skolan och efter jul ska vi göra en måleristudie. Måleriet ska fokusera på någon av de många ismer som modernismen innehåller och jag har valt Kubismen. Nu är jag inte helt grön på detta sätt att måla eftersom jag redan i somras läste flera böcker om ismen och målade lite, men jag finner den ändå utmanande. Nu har jag iallafall läst ännu mer om Braque och Picasso och ska inom kort fatta penseln igen. Jag har redan valt grundmotiv och börjat skissa. Jag lägger upp några bilder på det jag gjort hittills och kommer uppdatera bloggen allt eftersom målningen växer fram. 

/cm
     Nästa steg: att analysera motivet och bryta ned helheten till mindre delar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0